Megbánt. Porig aláz. Aztán kihúz a gödörből!
2016. szeptember 17. írta: andyou

Megbánt. Porig aláz. Aztán kihúz a gödörből!

A LifeT!LT életérzésről Balogh Tamással

_mg_7432_2.jpg

Dekadens, szabadszellemű, rebellis, pofátlan, szabad – öt szó, ami lehető legjobban jellemzi és összefoglalja, mi az a LifeT!LT. Balogh Tamás, aki egy személyben alapítója, többségi tulajdonosa és mozgatórugója a történetnek, legalábbis így jellemezné. Már ha muszáj, mert nem hagyott kétséget afelől, hogy olyan nagyon nem fűlik a foga az efféle asszociációs játékhoz. Éppen annyira nem, mint a tipikus interjúkérdésekhez, a „figyelj a helyesírásra és ne káromkodj annyit” típusú tanácsokhoz, a konvencióknak való megfeleléshez vagy a celebléthez. Ő a saját útját járja, a saját nézeteit követi, a saját elvárásainak akar megfelelni, a saját véleményét a saját stílusában írja le, vagy adott esetben mondja ki – éppen ezért hiteles, éppen ezért más, éppen ezért megszólalásait nem cenzúrázzuk. 

Én nem vagyok csapatjátékos

Ha definiálni szeretnénk, leginkább úgy fogalmazhatnánk, hogy a LifeT!LT egy blogból kinőtt cégcsoport, aminek a portfóliójába egyaránt beletartoznak a táplálékkiegészítők, az ételházhozszállítás és az edzések, valamint hamarosan a sportruházat is. Ami mindezt összefogja, áthatja, különlegessé teszi, az pedig nyilvánvalóan Tamás személye és személyisége. Ezt ő is pontosan tudja: „A LifeT!LT mögött mára már nagyon sokan dolgoznak, de döntési pozicíóban rajtam kívül csak ketten vannak. Az irányvonalat a mai napig én szabom, de mindent megbeszélünk. Mindenféle aktivitást, ami számít, azt én csinálom. A posztokat én írom, a Facebook-os nagy oldalunkra kizárólag én posztolok, de hát ez persze nem véletlen. Én az olvasóimmal nőttem fel. Érzem őket, tudom, mire van szükségük, tudom, hogyan kell beszélni hozzájuk, hogy átmenjen az üzenet. Mostanra összeállt egy elég komoly gárda mögöttem. Nagyon sok időmbe került, mire megértettem, hogy a fejlődéshez csapatban kell dolgoznunk. Ez számomra a mai napig gondot okoz. Szeretek egyedül dolgozni, megvannak az álmaim, a terveim, és ezek eddig mindig remekül működtek. Nézz fel a T!LT-re, és mindent, amit látsz, azt én találtam ki. Termékek, ízek, design, csomagolás, szlogenek, minden. Van 53 alkalmazottam, 2-3 emberrel beszélek egyáltalán, de igazából egyedül szarok a világra.”

Tamás tudja, hogy ő csak és kizárólag így tud dolgozni, nem fogadja el a kritikát. A sztori éppen így kerek egész, enélkül, az ő átütő és kétségkívül megosztó személyisége nélkül nem működne, az viszi előre az üzletet minden területen. „A tápkieg sikere valami elképesztő.  Döbbenetes fejlődést produkálunk. A tavalyi évhez képest hatszoros (!!!) növekedést értünk el. Éppen azért, mert ott kialakítottam egy egyéni brandet, amit az emberek szeretnek és megvesznek, mert én ajánlom. Rengeteget tettem azért, hogy kialakítsak egy love brandet, ennek gyümölcse 2015-től érezhető csak igazán. Az emberek soha nem terméket vesznek, hanem életérzést. Persze az sem árt, ha a minősége rendben van, de ez már csak pozicionálás kérdése. A LifeT!LT drága, igen. Pont úgy, ahogy az Apple vagy az Armani. Minőség, életérzés, üzenet. Ilyen a LifeT!LT is, és mindig is ebbe a piaci szegmensbe akartam pozicionálni.”

Elég nagy fasz vagyok egyébként

Hatalmas rajongótábort szedett össze, ő viszont nem úszik a dicsfényben, inkább hátulról szemléli, milyen hatással van életekre. „Iszonyatosan jól tudok közösséget építeni, de nem szeretek a közösségben részt venni. Ezért nem tartok nyilvános edzéseket, és nem is ugrálok egy színpadon mint egy bazári majom. Ezt meghagyom azoknak, akiknek nincsen önbecsülésük. Egy csomó megmozdulásom mögött nincs piaci érték, azért csinálom, mert szeretem csinálni, mert szeretek embereknek örömet szerezni. Rengeteg ember magányos, vagy azzá válik az évek során. Számukra a T!LT közösséget nyújt. Számtalan barátság köttetett az elmúlt évek során, kapcsolatok jöttek létre, szóval fasza dolgok ezek. Én ezekben annyira nem veszek részt, inkább félrevonulok. Elég nagy fasz vagyok egyébként. Nem vagyok az a bazseválós típus.”

Valahogy jön magától és valahogy összeáll

A portfólió fokozatosan, lépésről lépésre bővült: minden a blogból indult, amit az edzések követtek, utána jöttek a képbe a táplálékkiegészítők, majd a Food, most pedig a ruházat van soron. Azt gondolhatnánk, mindez komoly tervezés, tudatos építkezés eredménye, de közel sem erről van szó. „Öt és fél éve van a LifeT!LT blog, de soha nem volt olyan, hogy előre tudtam volna, mit fogok írni a következő bejegyzésbe. És ez minden másban is így van. Például most is, megvan, hogy milyen téma fog jönni, de hogy hogyan fog felépülni, azt nem látom előre. Ez majd valahogy jön magától, és valahogy összeáll. Olyan természetes ez az egész.” És ez nem csak a posztokkal van így. Nem egyszer találták meg, hogy meséljen arról a marketingstratégiáról, amit felépített, de hiába. Tamás mindig hagyta, hogy vigyék a megérzései, arra ment, arra nyitott, amerre akkor és ott úgy érezte, hogy kell, az eredmények pedig bőven őt igazolták. 

Dokumentáltan átalakítani embereket

A szókimondó, őszinte stílus a LifeT!LT védjegye és a jelenség fontos építőköve, de azért önmagában ez még nem lett volna elég. Kellett valami más, valami új: ilyen, hogy Tamás bevállalta, hogy dokumentáltan alakítson át embereket. „Ezt nem csinálta előttem senki, a mai napig sem jellemző. Próbálkoznak vele, de hiába, és nem értik miért nem megy, mert nem értik a lényegét. Folyamatosan másolnak egyébként, de ez így van rendjén. Mindig a legjobbat másolják. Amíg másolnak, addig tudom, én szabom az irányt, én vagyok az első.” A hitelesség a kulcs, hogy őszintén meg tudja mutatni, ha valaki követi a programjait, betartja a diétát, akkor mit érhet el vele.  

Fogadd el magad? Akkor fogadd el, hogy vesztes vagy.

Sokan vállalják a nyilvánosságot, ez bár számomra igen, Tamás szerint egyáltalán nem meglepő. „Akik a LifeT!LT-hez jelentkeznek, általában már nagyon régen szenvednek a testük miatt. Van ez az újkeletű szövegelés, hogy fogadd el magad, de ez azért rohadtul nem így működik.

Egy nőnek nagyon fontos a külső – de persze nyilván nem ez határozza meg. Az a vicc, hogy ezt állandóan el kell magyaráznom, nagyon sokan összekeverik a két dolgot. A lényeg, hogy sokat számít, és hatással van az élete sok területére.

Rengeteg nő van, akinek a túlsúly megbassza az egész életét, és ezért próbálkoznak, minden szart kipróbálnak, de nem tudnak lefogyni. Ekkor ott vagyok én, aki kínál egy megoldást. Miért ne vállalnák be? Ha azt ígéred a nőnek, hogy szebb lesz tőle, mindent el fog vállalni. Ha szebbé is teszed, akkor egy életre hálás lesz neked.”

 

1.jpg

Tudjátok, hogy hány nőnek adtam vissza a nőiességét?

A számok őt igazolják, pedig Tamással dolgozni nem sétagalopp. Az akarterő, a kitartás, az önmagunkkal való szembenézés nélkülözhetetlen, és nem árt tűrni a kritikát, rózsaszín csomagolópapírra ugyanis tőle ne számítsunk. Stílusát, szókimondását nem egyszer éri támadás, de neki esze ágában sincs változtatni ezen, és pontosan tudja, mit miért csinál. „Itt azért arról van szó, hogy a bántó szavaim mögött mindig segítő szándék van. Leszólok valakit, de utána felkínálok egy megoldást. Azt mondom, hogy de… Mindig ott van egy „de”.

Ha pedig én egyszer kihúzok valakit egy gödörből, ahonnan egyedül nem tudott volna kijönni, akkor nehogy már a stílusomon legyen kiakadva.

Tudjátok, hogy hány nőnek adtam vissza a nőiességét? Egy szakítás után, vagy azért, mert lefogyott. Rengetegnek. Közel sem csak a fogyásról van szó. A külső az semmi, de az út, ahogy eléred, az nagyon sokat számít, ugyanis akkor fejlődsz. Magabiztosságot ad, ahogy látod a fejlődést, és büszke lehetsz magadra. Az pedig erősíti a jellemed, hogy tartod a diétát és nem kajálsz félre. Ez adja meg az igazi szépséget – és egy magabiztos, szép nő, na, az valami.”

Jellemgyenge szarok. De ezt így írd le.

De a fogyókúra mindig holnap kezdődik. A halogatás, a fogyókúra és edzés elhatározása, majd halogatása jól ismert jelenség, amit megmosolyogtató gyengeségnek is titulálhatnánk. De nem Tamás szerint, az ő véleménye arról, hogy miért csúsztatják olyan sokan a sokat emlegetett életmódváltást, egészen sarkalatos. „Jellemgyenge szarok. De ezt így írd le. Ennyi. Sokan egyszerűen nem alkalmasak az életmódváltásra. Nem azért, mert ez egy hatalmas dolog, de egyszerűen nincs bennük elég akaraterő.”

A LifeT!Lt előtt egy senki voltam. 

Önmagával szemben is szigorú, és nemcsak beszél a kitartásról, hanem a saját bőrén is megtapasztalta, mennyi mindent érhet el akaraterővel.  „A PSZF-re jártam, de nem fejeztem be. Utána mindenféle sales-es munkákat csináltam, mert rájöttem, hogy eladni tudok, főleg önmagamat. A LifeT!LT egy lány miatt kezdődött, akit vissza akartam szerezni. Rendbe akartam hozni a testem, és akkor már úgy gondoltam, miért ne csináljam úgy, hogy mások is lássák. Meg persze nyilván benne volt, hogy szeretném magamra felhívni a figyelmét. Dokumentáltam az átalakulásom, és aztán egyre többen kezdtek el követni, majd ugyanezt megcsináltam egy aranyos csajjal, aki megkeresett, hogy le akar fogyni és segítsek – ez volt a Petra-féle fogyasztás.” Innentől elindult a lavina, néhány kanyar után elkezdett edzéseket tartani, amelyek hatalmas népszerűségnek örvendtek, és hamar megágyaztak a többi szegmensnek is. Meseszerű történetnek tűnhet, de nem a csoda, hanem az eltökéltség játszotta a főszerepet. „Mindig is tudtam, hogy mit akarok csinálni. A tudatosság ebben van. Nagyon megerősített a diéta és az edzés, utána pedig a státusz, amit elértem.”

4.jpg

Anyáék büszkék rám

Hiába a siker, önmagával nem elégedett. „Sikeresnek számítok a nagy átlaghoz képest, de nem tartok még sehol sem az igazán sikeres emberekhez képest. Anyáék büszkék rám, és igazából nekem ez a legfontosabb. Ha úgy vesszük, én is büszke vagyok. Bárki előtt megállok, és bármilyen társaságban el tudom mondani, hogy igen, én vagyok a LifeT!LT első embere, és neked mi a szuperképességed? A társadalom értékes tagjának érzem magam, aki adót fizet, és pozitív páldát mutat. Olyan ember vagyok, aki segít másokon, aki befolyásolhatja emberi életek tömegeit. Nem a pénzért csinálom, soha nem a pénzért csináltam, hanem ezért. A státuszért.” Sok mindent elért, de bőven lát még fejlődési lehetőséget. A nagy vágyai mégsem a karrier köré összpontosulnak, hanem – saját szavaival élve – egy szentimentális buziság köré, hogy szeretne egy kislányt, akit elkényeztethet.

Távol áll tőlem a celeb élet, mint minden normális embertől

Bőven elért annyit, hogy vonzó céltáblájává váljon a meggyőző reklámarcot kereső cégeknek, mégsem fogunk vele óriásplakátokon találkozni. „Nem akarom, hogy átmaszkírozzanak, márpedig minden cég, minden reklám erről szól. De ugyanígy engem nem fogtok Hal a tortánban vagy más hasonló műsorban látni. Semmihez nem adom a nevem, csak a LifeT!LT-hez, így nem tudják elkorcsosítani az eszményt. A celebélet pedig távol áll tőlem, mint minden normális embertől. Azt sem szeretem, ha megismernek az utcán. De odajönnek, és nekem ezt szeretnem kell, mert nekik köszönhetek mindent.” 

Minél kevésbe tud befolyásolni a társadalom, idővel annál inkább el fog fogadni.

Tamást nem érdekli, mit gondolnak róla vagy a stílusáról, és senki kedvéért nem akarna változni. „Néhány nagyon jól megválogatott emberre kell csak hallgatni, de arra nem, hogy mit mond a mindenkori mainstream. Mindenki pofázik, meg tudja a tutit, hogy hogyan kell élni, meg mit kellene tenni, mit kéne máshogyan csinálni, aztán mögéjük nézek, és nem látok semmit. Semmit, érted? Semmit. És akkor most ezekre hallgassak?” Akármennyire is önmaga ura, azért van, akire fel tud nézni. Az olimpikonokat és Csipes Tamarát említette név szerint, aki képes volt felállni a padlóról, és tovább küzdeni akkor is, amikor senki nem hitt benne. De jellemzően inkább életszemléletekre és tettekre tud felnézni, olyanokra, akik valamit véghezvisznek, legyen szó olimpikonokról, politikusokról, vagy éppen azokról, akik az idejüket arra szánják, hogy hajléktalanokat mentsenek. Nem szűk a kör.

Ez a kettő a legfontosabb

Lezárásként kértünk volna egy tízparancsolatot, hogyan is kezdjen neki az ember fia vagy lánya a nagybetűs változásnak – az ilyesmi a magazinműfajban kötelező. Amit válaszul kaptunk, még bőven megjegyezhető. „Először is, hogy ne hazudj tovább önmagadnak. Másrészt, tisztázd le magadban, hogy mit akarsz az élettől. Ha azt gondolod, hogy csak azért, mert jobban nézel ki, bármi is változni fog, kurva nagy tévedésben vagy. A szemnek tetszetősebb leszel ugyan, de a test az egy élettelen valami, amit a lélek, a szellem, a gondolataid és a benned lévő kvalitások mozgatnak. Kizárólag ezek számítanak. Nem a szebb tested által leszel jobb ember, hanem az út miatt, ami megerősít, és ami felerősíti ezeket az értékeket benned. Nem mindenkiben vannak értékek, ezt tudomásul kell venni. Az, hogy te miket érsz el, vagy elérsz-e bármit is, hamarosan majd kiderül előtted is, ha elkezded. Lehet, hogy el fogsz majd bukni, és rájössz, hogy nem vagy hivatott semmire. De ha meg sem próbálod, akkor úgy leszel egy senki, hogy az esélyét sem adtad meg magadnak, hogy valaki legyél, és végtére is, ezekből lesznek a legnagyobb senkik.”

Südi Anna

Képek forrása: www.lifetilt.hu

Minden LifeT!LT táplálékkiegészítő mellé ajándék &U Magazine a készlet erejéig!

A bejegyzés trackback címe:

https://andyou.blog.hu/api/trackback/id/tr8611716585

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása