Pénz vagy kapcsolati tőke?
2017. május 29. írta: andyou

Pénz vagy kapcsolati tőke?

Az örök dilemma. Ha vállalkozást indítanál, ez a kettő biztosan ott van a top listán a fontos erőforrások között, és gyakran a kifogások között is. A leggyakoribb kifogások között, amiért egy fiatal végül nem lesz vállalkozó biztosan ott van a pénz vagy a kapcsolatok hiánya. De valóban olyan fontosak ezek? És ha igen, melyik a fontosabb?

Kapcsolódó kép

Napjaink üzletembere tisztában van azzal, a sikerhez vezető úton minden lépésnek a haszon felé kell vezetnie. Hiszen a sikert még mindig a bevétel nagysága tükrözi. Azonban az állandó profit vadászat könnyen a minőségi kapcsolatok rovására mehet.

Pénz kell és jó kapcsolatok

Bár egy vállalkozás sokkal többrétű ahhoz, hogy csak két komponensét vizsgáljuk. Az legtöbb alkalommal mégis a pénz vagy a kapcsolati tőke hiánya a kifogás.

Régen abszolút megállta a helyét a képlet: pénz + kapcsolati tőke = garantált siker. Ma már azonban, teljesen ingyen, rendelkezésünkre állnak olyan lehetőségek, melyek forradalmasították a vállalkozók világát. Azt merem állítani a kezdéshez elég csupán egy laptop, egy innovatív ötlet és persze mérhetetlen kitartás. Igen, jól olvasod ez az induló tőke. Steve Jobs és Steve Wozniak 1976-ban kezdett el dolgozni első számítógépén egy pici garázsban. Megalkották az Apple 1-et és eladtak belőle 200 darabot, pedig még facebook profiljuk sem volt, sőt Mark Zuckerberg csak évekkel később jött a világra.

Tegyük fel, motivációt merítesz a milliárdosok történetéből és elindulsz a vállalkozók kihívásokkal teli, rögös útján. Elég gyorsan észre fogod venni, a pénz és a kapcsolati tőke inkább kölcsönös függésben, mint párhuzamban él egymással. A hirdetésfelületek dzsungelében, marketing guruk mutatják az utat, hogy hova és mennyit kellene fizetni egy új kapcsolat reményében.

Évekig tartanak a tanulmányok, aztán gyakornokként érkeznek az első tapasztalatok, majd a munkahelyi robot átveszi a hatalmat. Mikor végre kilép az ember alkalmazotti pozíciójából és saját malmára hajtaná a vizet, tapasztaltabb társai azt javasolják, vegye le a fókuszt pénzügyeiről és fektessen kapcsolatokba.

Kapcsolatépítés

A mi generációnknak már itt van Mark Zuckerberg és a facebook, a google és a keresőoptimalizálás. Bár kommunikációs csatornáink megváltoztak, a legtöbb hiteles üzleti kapcsolat még mindig személyes találkozásokból születik. A cyber világot a meglévő kapcsolatok ápolására érdemes használni és persze rengeteg információval szolgál.

Egy üzleti kapcsolatot akár egy házasságot, erős alapokra kell építeni. A kósza likeok nem érnek fel egy baráti kézfogással. Szükség van rád, a személyedre, magabiztos fellépésedre, amivel vállalatodat és munkádat képviseled. Ha bizalommal fordulhatnak hozzád másnak is ajánlani fogják termékedet. Az ajánlásból születnek a vásárlók, ők hozzák a profitot, a vállalkozók pedig további értéket teremtenek a világnak.

Itt találkozik a két tényező és érdemes folyamatosan építeni a kapcsolati hálót, még ha kezdetben nem garantált a profit növekedés. Minél többen ismerik értékeidet, annál több szál vezet majd üzletedhez.

A legjobb kapcsolatok konferenciákon születnek

Az internet és a social media megjelenésével az emberei kapcsolatok is megváltoztak. Egyszerűbben és gyorsabban ismerkedünk és gyakran az élő beszédet is rövid informatív üzenetekre váltjuk.

Ennek ellenére az üzleti konferenciák virágkorukat élik. Egy olyan rendezvény, amely színtisztán a személyes kontaktra épül, összehozza az azonos gondolkodású embereket és megteremti a lehetőséget új kapcsolatok kialakítására. Mi felismertük ennek a fontosságát, ezért alkottuk meg a Bizalom Napot, egy olyan élménykonferenciát, ahol kezdő vállalkozók is minőségi kapcsolatokat építhet ki, elismert vezetőkkel és innovatív vállalkozókkal.

Ne feledd! Minden vállalkozás egy ötletből növi ki magát. Egy jó ötlethez egyetlen dolog kell, TE magad!

A Bizalmi Kör Kft alapítója Gangel Péter hamar felismerte a minőségi kapcsolatok fontosságát az üzleti életben.  Cégének küldetése, hogy újra értékké tegye a bizalmon alapuló, gyors és mindenki számára eredményes üzleti kapcsolatok tradícióját.  Péter június 8-án a Bizalom Nap tart előadást, most viszont azt kérdeztük meg tőle, számára a pénz vagy a kapcsolatok értékesebbek?

Nem volt semmim, csak egy ötletem és kitartásom…

Azt kérdezitek, pénz vagy a kapcsolat fontosabb az üzlethez? Szerintem mindkettő fontos, de mi van, ha egyik sincs? Túlzás nélkül állíthatom, ma az ország legnagyobb üzletembereinek a száma van a telefonomban, és bármikor hívhatom őket, azonban 6 éve, amikor kezdtem senkit nem ismertem még közülük.

Amikor a Bizalmi Kör ötlete megszületett, épp csődben voltam. Sem kapcsolatokban, sem pénzben nem bővelkedtem. Sokszor azt sem tudtam, holnap miből tankolok a kocsiba. Az értékeimben hittem, és abban, hogy a csőd sem tart örökké, ahogy a világon semmi, így belevetettem magam a munkába.

Hogy mit kezdtem először építeni? Kapcsolatokat. Az én világomban az üzlet gyökere a kapcsolat, az eredménye a pénz. Nem kezdtem kölcsön kéregetni, hogy elindíthassam a vállalkozásomat. Egyszerűen elkezdtem csinálni. Ott ahol voltam, azokkal az eszközökkel, amik rendelkezésemre álltak. Beszéltem emberekkel, kapcsolatokat építettem, és azt láttam, hogy nyitottak rám.

És ezt évekig folytattam, sőt ma is teszem. Nem bonyolult az egész. A sikered attól függ, mennyi partnered van. Számomra nem csak a vásárló a partner. Partner az is, akinek csak tetszik amit csinálok, és elmondja valakinek. Az üzletet mindig a kapcsolatok fogják előre vinni.

Az érdek kapcsolatok is jól működnek, sokszor használjuk is őket, azonban a nagyobb érték, az az érték kapcsolat. Amikor hasonló értékrendű emberek találkoznak. Ebből hosszú távú, sikeres együttműködések születnek.

A legfontosabb, hogy a kapcsolataimra értékként tekintek. Számomra nincsenek fejőstehenek, rövid távú célokért soha nem „rabolnék ki” egy kapcsolatot. Ez az én aranytojást tojó tyúkom, amit jól tartok, gondozok.

Sok munkát fektettem a vállalkozásomba. Pénzt is kaptam vissza, de a legjobban azt szeretem, hogy olyan kapcsolatokra tettem szert, amelyek a következő évek sikereit is előrevetítik.

És a sikereket együtt fogom megélni a partnereimmel.

Hogy kapcsolat vagy pénz? Mindkettő. A kapcsolat a gyökér, a pénz a gyümölcs.

Kattints a részletekért! 

http://bizalomnap.bizalmikor.hu/

A(z) hírlevélhez_kép.jpg megjelenítése

 

A bejegyzés trackback címe:

https://andyou.blog.hu/api/trackback/id/tr2512547517

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása