Habár a karácsonynak már az emléke is halovány, de…merengeni, tervezgetni és nassolni – ezek az elfoglaltságok biztosan szerepelnek a leghasznosabbak között, amit ilyen zimankós időben tenni érdemes. Talán a „valóra váltani az álmokat” is felfér a toplistára. A „valóra vált álmokból született finomságokat nassolni” meg aztán már biztos, hogy a csúcs. Ismerjetek meg három olyan lélekemelő történetet, amelyek kétség kívül remek inspirációul szolgálnak a kockás pléd alatt ábrándozóknak, és különleges ajándéktipp gyűjtögetőknek is! Sorozatunk első állomása a Dióhéj, ismerjétek meg őket!
Dióhéj
#apróörömök #nassolj #odafigyelnekrád
Treiber Daniella és Tóth Nándi egyetemista koruk óta jó barátok. Elmondásuk szerint mindig is motiválták magukat és egymást arra, hogy közgazdasági diplomájuk megszerzése után, azért előbb-utóbb kitörjenek az irodista létből. Elképzelésük az volt, hogy lesz egy kis vállalkozás, ami csak az övék, aminek minden kis részét ők agyalják ki.
„Maga a téma elég szimplán jött, a hétköznapokból. Ha már az ember szeret nassolni, akkor próbálkozzon olyasmivel, ami egészséges és változatos. Nyilván mindenki tart valamit az irodai fiókjában, mert vitathatatlanul eljön a pillanat délutánonként, amikor már valamit rágcsálni kell, vagy sosem lesz kész az az excel tábla. De arra jutottunk, hogy borzasztóan snassz a választék a piacon” - kezdi mesélni Daniella. E gondolat mentén születtek meg az első ízek és termékek, a természetes és kizárólag magas minőségű összetevőket tartalmazó nassolnivalók, és a Dióhéj brand is. Nándi így emlékszik vissza a kezdetekre: „Teljesen naivan, tapasztalatlanul, de annál magabiztosabban vágtunk bele. Persze az összes baki ki is ütközött. A mai napig úgy gondolom, hogy egy termék gyártásába belekezdeni rettentően nagy falat, de ezt nem tudtuk előre – így meg tudtunk birkózni az akadályokkal.”
A Dióhéj kollekció tartalmaz csípős, sós, édes és pikáns összeállításokat is. Szereplői a kemencében pörkölt olajos magvak, az aszalt gyümölcsök, és az őket harmónikus kompozícióvá alakító fűszerek, természetes ízesítők. „Kicsit úgy vagyunk a termékünkkel, mint Svájc a csokijával. Nyilván a kakaóbab nem ott terem, de onnantól kezdve, hogy az átlépi az országhatárt, minden hozzáadott érték svájci. Nálunk is ez az értékteremtés hangsúlyos: a receptúrától kezdve, a kemencés eljáráson át a csomagolásig mindent mi teszünk bele – szívből és lelkesedésből. Szerintem ezért működik olyan jól a Dióhéj.” Fontosnak tartották, hogy a termék a csomagolás esztétikáján túl a magkeverékek elnevezésével is sugallja azt, hogy igazán gondosan állították össze. Nándi a kísérletezések során a fahéjas-szilvás-fehércsokis keverékre talált egy jó Csokonai idézetet, abból lett az Őszies lágy trillák elnevezésű nassolnivaló. „Daniellának nagyon megtetszett, viszont sokat gondolkoztunk azon, hogy jó-e költői képeket magkeverékekkel összefüggésbe hozni. Kiderült, hogy nagyon szerethető és megjegyezhető, ráadásul a vásárlók kifejezetten pozitív meglepetésként értékelik a csomagolásra nyomtatott rövid versidézeteket.”
Hosszú távon szeretnék létrehozni a Dióhéj mintaboltját a szolnoki üzem közelében és Budapest belvárosában egyaránt. „El nem tudod képzelni azt, hogy milyen jó illata van a frissen pörkölt mandulának! Igazán jó lenne ezzel kiegészíteni a vásárlóink dióhéj-élményét, így a boltban esetleg kemencénk is lenne majd. A másik álmom, hogy az aszalást is mi csináljuk, hiszen még izgalmasabb lenne, ha előre befűszerezhetnénk a gyümölcsöket, azután pedig mi aszalnánk.” A finomságok titka a lelkesedésen túl abban rejlik, hogy már-már a művészet határterületeként is értelmezhető a munkájuk, hiszen a Dióhéj gondosan megkomponált, kicsit sem hétköznapi rágcsálnivaló.
Hol szerezheted be?
Többek között a WAMP-okon, a Kaptárban, a Gozsdu-Deliben, a Gólyahírben, a Mokuschban, a MadeByYou-ban, a Törökmézben, a ferihegyi repülőtéren…
A lelőhelyek teljes listája elérhető a http://diohejbolt.hu/diohej_boltokban webhelyen.
Képek: www.foodography.hu